8 biskut Oct 18, 2008

KLPF : Double Excitement!

Yipee!

Satu petang di Kuala Lumpur Photography Fest...

Saya : "Guys, I think u should know that the only camera I've ever touched is my K750i!"

Sony : "Oh…nevermind, we are not looking for professionals. We are looking for people with personalities and passions towards photography."

Saya : "Oh. Ok!"

Sony : "We really like your personality and if we want you to come back tomorrow for the second audition would you come?"

Saya : "What the....I dont know yet. I have a bus to catch. And now why would you want ME to come back for the second audition?? *puzzled*"

Sony : "Ooo..k. How bad do you want to be in this show? *smile*"

Saya : "Real bad! Haha! Since this is the only way I'll learn about photography FREELY! *laugh*"

Sony : "Say, if we want you to do bungee jumping, you know? Any sorts of outdoor activities, can you do it?"

Saya : "Yeah!*Jump* Would love too! (mampus2...)"

Sony : "Oh? *Quite stunned with my replies.* So..That's it! See you tomorrow?"

Saya : "Uh..Yeah! Sure! I'll do my best! (Alamak! Esok dah nak balik JB??)"


^Hahaha!^

^Teruja kot?!^




8 Biskut

Tawel Sensei @ 10/23/08, 6:48 AM
Cikgu, tumpang tanya! Ni audition untuk masuk show apa? Tapi apa pun, kamera Sony tak best! :P

milk and cookies @ 10/23/08, 1:24 PM
Cikgu Tawel:

Haish!
Mana ada tak best?!
Best ler...
Ringan...
(alasan cukup kukuh ke tu?)
Haha!
Saya ni dah di"racun" punya pasal la ni. Dah test system pun boleh tahanlah walaupun tak reti sangat.
Kalau nak tahu lebih lanjut pasal sony alpha, silalah lawat dan tanya salah seorang alpanatics ni...
syafiq
albert
Heheh...

I believe they'll help you better in understanding sony alpha (and be ready to fall for it too!)

hah, cikgu guna camera apa yang sibuk kata sony tak best ni??

:P

(Perhatian kepada yang bertanggungjawab meracun saya tentang sony alpha, sila tolong cikgu tawel kita ni ye? :D )

milk and cookies @ 10/23/08, 1:29 PM
Cikgu tawel!

Saya lupa nak jawab...
This is an online reality show, looking for people with passion and interest in photography.
Diorang cakap, no prior knowledge needed.

Join?
Heheh..

Syafiq Azuan @ 10/23/08, 6:45 PM
Hero datang membantu!

Cikgu Tawel, Sony best la! (like. No.Other)

Kalau tak caya.. meh tanya saya. hehe. :D

Yup, Its audition. Joinjom Cikgu Tawel? hehe. (Racun)

milk and cookies @ 10/23/08, 8:39 PM
:D

Tawel Sensei @ 10/23/08, 8:57 PM
@Syafik, Join? Haiyaa..tak apalah, saya low profile. Jadi wakilkan anak buah saja yang pergi (iaitu pemilik blog ni). Hehe..

@Cikgu Syahira, dulu Sony adalah buah hati saya (that was 5 years ago!). Tapi entahlah, Sony ni macam crap la. Kualiti Sony dah tak macam 10 tahun dulu.

Sekarang ni pakai Fujifilm. Tapi saya paling suka kualiti Olympus kawan saya punya. Hidup Olympus dan Fujifilm! Belia benci Sony! :P

milk and cookies @ 10/23/08, 9:54 PM
syafik:

U, sejak bila i ada pakcik??? Ekeke...

Ha! Kan i dah cakap, "pakcik" i ni layan photography jugak?
U tak percaya...

cikgu tawel:

Saya suka jugak Olympus. Camera point-and-shoot dia boleh diharap.
Fujifilm tak pernah test lagi.
Eleh, jangan beci Sony awal-awal.
"Zaman dah berubah"...

Persoalan di hati...
"Cikgu dah cuba ke belum alpha sebenarnya?"

p.s: belia lagi eh?
hihi..

Syafiq Azuan @ 10/24/08, 12:18 AM
Tawel : anak buah? jeng. jeng.. jeng.. Hm, cuba lah dulu. 5 Tahun dan sekrang adalah berbeza. Tak kenal tak cinta tau? ;)

Saya suka Olympus dan saya suka FujiFilm .. dan saya Suukaa Juga SONY. Hehe.

susu dan biskut : Terus Meracun! yeah!

Ada Biskut Tak?