1 biskut Oct 24, 2008

Usaha Tangga Kejayaan!

Saya kena hantar refleksi untuk subjek English Language Proficiency. 
Dari pukul 9 malam tadi sampai 2 pagi baru siap.
Pukul 11 malam tu, masih lagi fikirkan introduction. (Saya tak suka buat reflection!)

Punyalah berusaha nak siapkan. Saya rasa, saya nak tidur. Lagi best!

Saya pun teringat satu tugasan Mathematics Geometry saya yang baru hantar hari tu.
Betul-betul buat saya rasa, give up tu sangat-sangat merugikan!

Tugasan dia mudah je. 
Build a polyhedra. A tough looking polyhedra. (Tarik balik "mudah")
Saya search internet, cari cara origami untuk bina polyhedra.

^This is how it looked at first. Masih bersemangat!^


^Haih. Dah macam ikan mutant. ^


^Dah nak jadi! Dan dah pukul 2.30 pagi.  ^

Sekali, tah hape silapnya, polyhedra saya berterabur balik. Cubaan yang ke-(tak terkira)!
Sedihnyaaaa!~
Dan saya pun terus..
Biar je kertas-kertas tu atas meja. Tarik selimut. Tidur. Huh!

Esok pagi.
Dah nak siap pakai kasut nak ke kelas dah ni...

"Ala..kesiannya. Tinggal 6 pieces je lagi."
"Tapi kalau buat pun tak jadi buat apa...*sedih*"
"Tak kira! Just give it a go. One last time!"

Dan saya pun usaha jugak buat!
Cubaan pertama. Hancus jugak. Tapi..eh? Macam dah jadi dah ni!

"Ingat! Ingat! You have to insert the pieces precisely!"

Cubaan kedua. Sikit lagi!
Cubaan ketiga.


^Alhamdulillah! (Depan)^


^Yay!(Belakang)^

Oh!
Selamatlah handphone saya ada autofocus.
Boleh buat bokeh. (Ehem!)
Takde lah jelas sangat katil saya yang bersepah tu.
Hehe...(tapi macam kantoi jugak je...)
(Amaran: Bukan calon isteri pilihan)

Aaahh! Tak kira! 
Muahaha!
Bestnya perasaan tu.

Murid-murid, jangan mudah mengalah ye?

p.s: Dan biasakan kemas katil terus lepas bangun tidur ye? 

p.s.s: tengah cari masa nak buat origami yang lain pulak!


1 Biskut

linikazim @ 10/25/08, 9:53 PM
The polyhedra came out really good. You need a lot of patience to do that and in fact the pictures have inspired Tasha to do some origamis this school holiday. Wah...belum jadi cikgu dah jadi sumber inspirasi!

Ada Biskut Tak?