5 biskut Dec 30, 2008

Ayahku nak jadi Pekebun Kecil!

Malam Jumaat lepas, ayah terbaca dekat surat khabar:
"Pekebun-pekebun kecil bakal/mungkin mendapat bantuan kerajaan dalam usaha...bla3"
Terus ayah teringat semaian dia kat belakang rumah. Bersinar-sinar mata dia bila baca part tu!
Saya dah gelak-gelak bila teringat lawak umi:

Umi: Saya dah bagitahu tauke pasar borong baru tu, kalau nak sayur call je lah rumah.
Ayah: Oh ye ke? Haa...baguslah tu. Sayur-sayur saya ni dah gemuk dah ni! Boleh jual!

Saya, dalam hati, alahai bapakku...
Sayur-sayur tu dia baru semai dua, tiga hari lepas.

Ni gambar Sabtu lepas, dalam keghairahan menanam sayur-sayur dia dalam batas baru:


^Fatin, pekebun kecil mikro kedua^

^Tak ingat ni pokok apa...Photobucket Hehe...^

^In Action!^

^Khusyuk woo...^

Eh! Eh, perasan tak gerai berger ayah kat tepi tu? Hehe...

^Ejaan Klasik, Pandangan Sisi.^

^Pandangan Pelan^


^Akhir sekali, siram pokok tu...^

Sambil-sambil tu, pesanlah dekat pokok tu, supaya cepat besar dan jadi gemuk!

p/s: Jadi tau petua saya ni! Dulu masa dekat sekolah pernah buat... Pokok sawi saya comel dan gemuk dan paling rimbun dalam banyak-banyak pasu pelajar lain yang kena denda tak turun riadah. Lepas tu...Eh!? Too much details. Ok. Dah. 

p/s (lagi): Semua orang ada entri khas untuk tahun baru lah. Saya? Nanti-nantilah. 

5 Biskut

Hariry Ariffin @ 1/1/09, 10:03 AM
Ada orang cakap, kalau cakap dengan pokok, dia cepat besar. :)

Tawel Sensei @ 1/2/09, 5:04 AM
Eh Ira, mustajab ke petua tu?
Kalau begitu, ini pesanan saya kepada jurukamera: Syahira, cepat besar dan jadi gemuk tau!
Hehe :P

susu dan biskut... @ 1/2/09, 8:21 PM
Hariry Ariffin:

Betul2! Aku pernah baca ada kajian buat dan terbukti lebih gumuk tanaman tu kalau ada yang berborak-borak dengan pokok tu.

Tak silap akulah, cakap dengan pokok ni sama macam tengok ikan berenang-renang. Try it, and u'll felt better afterwards.

Tawel Sensei:

Oh..OK! *Sambil pegang cermin menghala arah awak*

Cheese... -_-"

Notee @ 1/3/09, 1:21 AM
Tak nak bela ikan ke?
Boleh Notee makan :)
Yum, yum!

Anakmu,
Notee...

susu dan biskut... @ 1/3/09, 2:41 AM
Notee:

Hai sayang!
Hehe...
Ada bela, ada. Tapi pakcik burger punyalah.
Notee tak tengok masa cuci kolam kan, ikan bandaraya yang sangat gemuk tu lompat keluar kotak tu macam April nak lompat ikut tingkap!
Horror! Notee nak jugak ke? Hehe...

Ibumu...

Ada Biskut Tak?